Vzdělávání pedagogů

Registrační číslo |
CZ.02.3.X/0.0/0.0/16_022/0003803 |
Název projektu |
Podpora vzdělávání pedagogů |
Příjemce |
Základní škola a Mateřská škola Osek, okres Rokycany, příspěvková organizace |
Datum zahájení realizace |
1. 2. 2017 |
Datum ukončení realizace |
31. 1. 2019 |
Finanční podpora |
684 240 Kč |

Hlavní cíle projektu
Cílem projektu je personální posílení našeho týmu o chůvu v mateřské škole, školního asistenta v základní škole, podpora vzdělávání pedagogů a rozvoj klíčových kompetencí žáků formou volnočasových aktivit.
1) Personální podpora
Školní asistent – personální podpora ZŠ
Cílem je podpořit zejména žáky ohrožené školním neúspěchem. Podpora je v rozsahu 0,5 úvazku.
Chůva – personální podpora MŠ
Chůva v mateřské škole pomáhá s péčí o dvouleté děti, a to zejména v oblasti sebeobsluhy dítěte, zajištění bezpečnosti a individuálních potřeb dítěte. Podpora je v rozsahu 0,5 úvazku.
2) Vzdělávání pedagogických pracovníků
Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ v rozsahu 16 hodin
Cílem je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků v oblasti čtenářské pregramotnosti a matematické pregramotnosti. Vzdělávání se zúčastní 5 pedagogických pracovníků.
Specifika práce s dvouletými dětmi v MŠ
Cílem je podpořit pedagogy prostřednictvím vzdělávacího programu DVPP zaměřeného na osobnostně sociální rozvoj dvouletých dětí v mateřské škole. Pedagog absolvuje akreditovaný vzdělávací program DVPP v celkovém minimálním rozsahu 24 hodin. Vzdělávání se zúčastní 5 pedagogických pracovníků.
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv
Cílem je podpořit pedagogy mateřské školy ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově dětí, a to prostřednictvím vzájemné výměny zkušeností mezi pedagogy z různých škol v rámci ČR. Vzdělávání se zúčastní 2 pedagogičtí pracovníci.
Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ
Cílem šablony je rozšířit prostřednictvím absolvování vzdělávacího programu DVPP síť logopedických asistentů v řadách předškolních pedagogů v mateřských školách, a tím podpořit přirozený vývoj řeči dětí a plošné posílit prevenci častých logopedických vad či poruch řeči předškolních dětí. Vzdělávání se zúčastní 1 pedagogický pracovník.
Individualizace vzdělávání v MŠ
Cílem je posílit kompetence předškolních pedagogů v individualizaci vzdělávání dětí v mateřské škole prostřednictvím absolvování vzdělávacího programu DVPP zaměřeného na prohloubení znalostí a dovedností pedagogů k vedení dětského portfolia a v metodách/programech zaměřených na vnitřní diferenciaci a individualizaci ve vzdělávání předškolních dětí. Vzdělávání se zúčastní 1 pedagogický pracovník.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ v rozsahu 32 hodin
Cílem je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků v oblasti inkluze. Vzdělávání se zúčastní 5 pedagogických pracovníků.
Tandemová výuka na ZŠ
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků základních škol v oblasti podpory společného vzdělávání, rozvoje základních gramotností a rozvoje klíčových kompetencí. Cyklus je tvořen 10 hodinami výuky. Tandemové výuky se zúčastní 6 pedagogických pracovníků.
3) Rozvoj klíčových kompetencí žáků formou volnočasových aktivit
Klub zábavné logiky a deskových her
Cílem aktivity je rozvoj logického a strategického myšlení žáků. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky vzdělávání žáka. Ve školním roce 2017/2018 bude realizováno 16 schůzek v délce trvání 90 minut.
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím doučování. Doučování probíhá v rozsahu 16 hodin jedenkrát týdne 60 minut.